Fraktfritt över 1000:- (ord. 49:-)

 Snabb leverans

 Hög kvalité

 Låga priser

Köp- och leveransvillkor

LEVERANS:

Leverans 2-6 arbetsdagar. Under högsäsong kan leveranstiden vara längre. Vi reserverar oss för fraktförsening. Vi har ingen möjlighet att påverka frakten då vi köper tjänsten av fraktbolag. Du har alltid rätt att häva köpet om du inte godkänner en eventuell förlängd leveranstid. Vi skickar endast en leverans. Är någon produkt är restnoterad så väntar vi in alla produkter innan leverans. 

När orden är packad får du automatiskt ett mail på din order, där din faktura/kvitto bifogas.

Obs! Kolla alltid produkterna efter leverans för att säkerställa att inte varorna har tagit skada under transporten.

Om paketet skulle vara trasigt ansvarar du själv för att reklamation sker till posten. Fota den trasiga försändelsen och reklamera bilden till posten på deras hemsida posten.se.

Detta skall göras inom 7 dagar från att du hämtade förändelsen.

Frakt:

0-1000 kr 49 kr. Vid beställning över 1000 kr fraktfritt med varubrev/paket. 150 kr företagspaket med Posten. Skickas till företag och måste finnas någon på plats mellan kl. 8-16.

På vald produkt se du lagerstatus. Finns produkten i lager så kan den skickas omgående. I vissa fall kan lagret diffa om så är fallet så kontaktar vi dig. Viktigt är att du kontrollerar alla dina uppgifter i kassan så att allt är korrekt ifyllt. Vi måste kunna nå dig per telefon och mail om det skulle vara något med din leverans. 

Om leveransen sker med paket måste ett svenskt mobil nummer och personens namn som ska hämta ut paketet finnas angivet på leveransadressen. Står det ett företagsnamn riskerar man att inte få ut paketet.

Kontrollera att rätt uppgifter är ifyllda. Vid felaktig adress eller om kunden inte hämtat ut sitt paket hos ombudet skickas paketet åter till Simbutiken efter att ha legat hos ombudet i 14 dagar  och kunden debiteras då med 150:- som skickas i en separat faktura. Det kan löna sig att hämta ut paketet och skicka det åter till oss istället för att låta det ligga kvar hos ombudet.

Paket

När paketet packas skickas ett automatiskt mail ut med kollinr. Via kollinummret kan ni söka paketet på Posten.se. Paketet läses först in när det har kommit till Stockholm. Brukar vara vid 19-tiden på kvällen, samma dag som paketet hämtas från oss. När paketet har kommit till ert närmasta ombud där ni har skrivit adress och postnr kommer ett sms att skickas ut till mobilnummret som ni har angivit. Kunden skall vid uthämtandet av paketet kunna uppvisa giltig legitimation. Paketet skickas åter till oss efter 14 dagar. Sms avisering sker endast till svenskt mobilnr. Har paketet försvunnit så kontaktar ni oss och vi gör en reklamation på paketet. Har fraktbolaget inte hittat paketet, så skickar vi ut nya produkter efter 7 arbetsdagar från att vi tog emot reklamationen från kunden.

Företagspaket Posten:

Pris för denna fraktmetod är 100 kr oavsett ordersumma. Ett enkelt och bekvämt sätt att få produkterna på. Vi skickar varorna till företaget. Viktigt är det att det finns någon som kan ta emot paketet mellan klockan 8-16 vardagar. Är det inte någon som kan ta emot paketet blir det en extra avgift på 150 kr.Outlöst paket: Outlöst paket debiteras 150 kr. 

Betalning:

Sker med Klarna checkout. Mer om dessa villkor finns i kassan.

Retur/Ångerrätt

Vill du nyttja din returrätt kan detta göras inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Detta gäller även badkläder och REA varor. Varorna måste vara oanvända och returneras i originalförpackning och med alla etiketter på. Badkläder kan provas med underkläder på och retuneras om alla etiketter sitter kvar.

Varan bör förpackas väl, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.

På hemsidan kan du köpa returfrakt för 75 kr (gäller upp till 20 kg)

1. Handla returen på soak.nu.

2. Vi kommer att skicka ut etiketten via mail till dig.

3. Skriv ut etiketten på din laserskrivare och klistra den på försändelsen.

4. Lämna in den till ditt ombud. 

5. Om några dagar får vi din retur och när returen är godkänd, skickar vi ett mail till dig.

Tänk på!

- Packa produkterna med tåligt emballage.

- Du ansvarar för att produkten inte skadas i leveransen.

- Du behöver kunna skriva ut på en laserskrivare.

All kontakt vid retur/ångerrätt sker mellan beställaren(personen på beställningen) och Soak AB.

Steg för steg Returer/Ångerrätt

1. Packa varan väl, du kan använda samma plastpåse/kartong som ordern kom i eller använda egen förpackning.

2. Bifoga följesedel eller kvitto, (följesedel & kvitto får du även på mail efter lagd order)

3. Frankera försändelsen och lämna in hos ett ombud, tänk på att du ansvarar för returförsändelsen.

Returen skickas till: 

Soak AB

Skäggesta 201
75592 Uppsala

När vi har mottagit en retur och godkänt den, mailar vi kunden och skickar information till Klarna som då kan hantera eventuell återbetalning.

Byte

Då vi inte tillämpar byte lägger du själv en ny beställning på hemsidan.

REKLAMATION:

En konsument  har enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (minst två månader) från att ett fel upptäckts. Kontakta oss före reklamation för en snabb hantering av ärendet. Uppge ditt namn och ordernummer samt vilken vara det gäller. Vi skickar ut en retursedel till dig. Vi står inte för returfrakten om du skickar tillbaka varan själv. Om varan inte bedöms som en reklamation står kunden för returfrakten och frakten åter till kunden. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. 

Retur sänds till:

Soak AB

Skäggesta 201

75592 Uppsala

All kontakt vid reklamationsfrågor sker mellan beställaren(personen på beställningen) och Soak.

Här kan du läsa mer om distans- och hemförsäljningslagen som vi tilllämpar: Obs! Kolla alltid produkterna efter leverans för att säkerställa att inte varorna har tagit skada under transporten. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.

Villkoren gäller för svenska beställningar.

 

Personuppgifter:

I samband med din beställning samlar vi in vissa personuppgift för att kunna hantera ordrar och ge bra service till våra kunder.

Vid beställning samlar vi in namn, adress, postnummer, ort, telefonnummer, Ip-adress, e-post adress och/ev. person nummer om man beställer mot faktura.

Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.

Dessutom lagras personuppgifter i vårat faktureringsprogram.

Personuppgifter lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista. Vi skickar inte ut nyhetsbrev mer en gång/månad där kan man enkelt kan avregistrera sig för nyhetsbrevet.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR (General Data Protection Regulation)krav både när det gäller säkerhet och uppfyller den registrerades rättigheter.

Våra leverantörer tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer. Kundens uppgifter samlas in i två olika register, nätbutiken och i vårat faktureringssystem.

Vid beställning skickas alla uppgifter till Klarna som också behandlar personuppgifterna.

Vi sparar personuppgifter så länge som det är nödvändigt och därefter raderas de.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig undertecknad begäran till: 

Soak AB

Skäggesta 201

75592 UPPSALA

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen